Opinie

Opinie nauczycieli o Programie Insta.Ling dla Szkół


Program przyczynił się bardzo do poziomu opanowania słownictwa przerabianego podczas nauki w szkole. Dzieci nie miały problemu z tłumaczeniem tekstów, w których pojawiało się nowe słownictwo, które wcześniej ćwiczyli na programie.

Ewa Pyzio, Szkoła Podstawowa nr 1, Słupsk

Praca z programem wpłynęła pozytywnie na motywację moich uczniów, w szczególności tych, którzy mieli wcześniej problemy z zapamiętywaniem słownictwa. Wcześniejsze ''przydzielanie słówek'' przyspieszało tempo lekcji.

Aneta Korzeniewska, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Prusinowicach, Szadek

Bardzo wspomaga uczniów w przyswajaniu słówek. Widocznie wzrasta częstotliwość powtarzania słownictwa, gdyż dzieci wiedzą, że ich praca jest monitorowana przez nauczyciela/system.

Iwona Chudzik, Zespół Szkól im. ks. Mieczysława Lachora, Górno

Z moich obserwacji wynika, że uczniowie wykonujący systematycznie ćwiczenia na platformie, już po pierwszym miesiącu nauki znacznie poprawiają pisownię, wymowę, szybkość przypominania sobie słownictwa z poprzednich lekcji, a także, nabierają znacznej pewności siebie. Wdrożenie nowej metody ułatwiło mi sprawdzanie systematyczności uczenia się, a także stopniowania poziomu trudności zadań. Istotną korzyścią ze stosowania Insta.Ling dla mnie jako nauczyciela jest łatwość śledzenia postępów moich uczniów. Dzięki generowanym raportom mogę bezbłędnie określić, którzy z uczniów pracują systematycznie, a którzy zostawiają wszystko na ostatnią chwilę. Mogę określić, czy słabszy uczeń nie radzi sobie mimo systematycznej pracy, czy też jego problemy wynikają z niechęci do nauki bądź lenistwa. Insta.Ling pomaga mi w wystawieniu uczniowi bardzo dokładnej i zindywidualizowanej oceny.

Krzysztof Hołodyński, Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 81 Fundacji ''Rodzice Dzieciom'', Warszawa

Insta.Ling wpłynął bardzo pozytywnie. Uczniowie mają słownictwo już opanowane, zanim wystąpi ono w tekstach czy ćwiczeniach. Nie tracę czasu na mozolne tłumaczenia. Stawiane przeze mnie oceny są dodatkowym bodźcem dla młodzieży, aby w tym przedsięwzięciu uczestniczyć. Jednak brakuje mi możliwości ustalania własnych kryteriów ocen. Muszę to robić poza platformą.

Dawid Droń, Zespół Szkół im. Jana Pawła II, Złotoryja

Ogromnie ułatwia mi motywowanie uczniów do nauki słówek. Uczniowie w większości chętnie korzystają z programu i robią naprawdę duże postępy ucząc się zarówno prawidłowej pisowni, jak i wymowy. Dodatkowo nie muszę prowadzić osobnej ''ewidencji'' przerobionych słówek - wszystko widzę po zalogowaniu się na swój profil. Cieszę się również, że mam możliwość dodawania swoich słówek do bazy i tworzenia zdań - często z tej możliwości korzystam.

Dorota Kobylińska, Pracownia Językowa Dorota Kobylińska, Zaborów

Przeszłam już dwie edycje i mogę stwierdzić z całą pewnością, że uczniowie bardzo skorzystali na tej formie powtarzania słownictwa. Z radością przyglądam się, jak przetwarzają zapamiętany materiał i zaczynają posługiwać się swobodnie bogatym słownictwem. Inteligentny system powtórek przestał ich nudzić i widzą naocznie swoje postępy. Dziękuję.

Barbara Szeliga, Regionalna Szkoła Turystyczna, Polanica Zdrój

Jestem bardzo zadowolona i szczęśliwa, że wraz z moimi uczniami możemy korzystać z tak cudownego źródła nauki słówek. Uczniowie chętniej i szybciej uczą się nowych słówek. Ćwiczą swoją pamięć, wymowę, koncentrację, systematyczność, obowiązkowość, odpowiedzialność oraz przede wszystkim wzbogacają swój zasób słownictwa.
Jest to nauka poprzez zabawę i wychowanie.
Dziękuję.

Iwona Szczuka, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Henryka Sienkiewicza w Ełku, Ełk

Uczniowie chętnie i z entuzjazmem zaczęli pracę z programem Insta.Ling. (Oczywiście nie wszyscy:)). Po pierwszych sprawdzianach ze słownictwa zauważyłem, że słówka, które były wprowadzone do programu przeze mnie, i które uczniowie powtarzali w programie, wypadły lepiej.
Sami uczniowie dopytywali, czy w przyszłym roku szkolnym też będzie możliwość uczestnictwa w programie. Może dlatego, że nagradzam ich dobrymi ocenami za systematyczną pracę z programem.
Dzięki za tak prostą a interesującą pomoc :)

Waldemar Majewski, Publiczne Gimnazjum im. Lecha Wałęsy, Chalin

Dzięki systematycznemu powtarzaniu słówek niektórzy słabsi uczniowie uwierzyli w siebie i stali się bardziej aktywni, zaangażowani w lekcję - uwierzyli, że są w stanie się czegoś nauczyć:)

Marta Antoniak, Zespół Szkół Ogólnokształcących w Wieniawie, Wieniawa

Nie znam lepszego programu do nauki słówek, dzieci radzą sobie doskonale i bardzo lubią Instaling.

Aleksandra Ulman, Szkoła Podstawowa we Włosani, Mogilany

Dzięki Insta.Ling wzrosła efektywność mojej pracy, co ciekawe, dzięki Insta.Ling słabsi uczniowie mają szansę pokazać, że naprawdę przykładają się do pracy.

Przemysław Sala, Gimnazjum im. Pułku 3 Strzelców Konnych w Woli Gułowskiej, Wola Gułowska

Utrwalanie słówek z lekcji za pomocą platformy Instaling.pl jest dla uczniów szybkie (zajmuje krótką chwilę), łatwe i przynosi bardzo dobre efekty w nauczaniu. Oczywiście w przypadku systematycznej pracy. Dla nauczyciela może stanowić również ważny element składowy przedmiotowego systemu oceniania.

Mariusz Ilko, Szkoła Podstawowa nr 2, Domaradz

Zaczęłam pracę na stronie w II edycji. Początki były trudne, dzieciaki nie chciały zrozumieć, że systematyczność w pracy nad słownictwem jest najważniejsza. Po kilku tygodniach większość była zadowolona a te ambitniejsze pytały, czy nie mogą dostawać więcej słówek. Wrzucam słówka ''na zapas''. Kiedy zaczynam nowy rozdział prawie wcale nie muszę poświęcać czasu na wprowadzanie słownictwa - już je znają i ścigają się, kto zna więcej. Nie wprowadziłam do programu klas I-III szkoły podstawowej, zdania, które stanowią kontekst dla słówek, są moim zdaniem zbyt trudne dla nich. Poza tym oceniam bardzo dobrze. :-)

Teresa Ściwiarska, Zespół Szkół w Coniewie, Góra Kalwaria

Instaling to świetne i nowoczesne narzędzie do nauki słówek, gorąco polecam.

Karolina Zarzyczna, Szkoła Podstawowa Nr 1 w Mielcu, Mielec

Wspaniałe narzędzie pracy - dodatek, bez którego moi uczniowie nie wyobrażają sobie nowych lekcji! Świetnie współgra z każdym podręcznikiem do języka angielskiego jako ćwiczenie do utrwalenia, jak i poznania nowego słownictwa !

Iwona Suchanek, Publiczne Gimnazjum w Cięcinie, Węgierska Górka

Instaling jest rewelacyjny! Uczniowie chętnie uczą się nowych słówek i co kilka lekcji pytają, kiedy dodam nowe słówka!

Weronika Olek-Taszarek, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Królowej Jadwigi, Jarocin

Uczniowie, którzy pracują regularnie, są bardzo zadowoleni, ich znajomość słownictwa bardzo się poprawiła.

Justyna Bober, Gimnazjum Giby, Giby

Skuteczna nauka słówek z wykorzystaniem TIK jest atrakcyjną formą utrwalania poprawnej pisowni, oszczędza czas i pozwala na indywidualizację procesu nauczania. Program wspiera uczniów, zwłaszcza tych, którzy mają problemy z ortografią.

Małgorzata Kuna, Gimnazjum Nr 1 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego, Niedrzwica Duża

Program bardzo podobał się moim uczniom, z niecierpliwością oczekiwali na nowe słówka, dopytywali, kiedy słówka wprowadzane przez mnie na zajęciach pojawią się na ich kontach. Zauważyłam również, że dzięki udziałowi w programie uczniowie uzyskiwali lepsze oceny z kartkówek ze słownictwa czy testów.

Katarzyna Kurowska, Zespół Szkół Miejskich nr 4, Jasło

Przyrost słówek moich uczniów jest imponujący.

Izabela Stelmasiak, Prywatna Szkoła Podstawowa nr 51, Warszawa

Cóż, nie wszystkim przypadł do gustu ten system nauki, ale jest grupa uczniów, którzy skorzystali na tym bardzo i, co najważniejsze, sami to widzą!
Praca idzie szybciej, jeśli słówka są wcześniej przyswojone, a uczniowie sami pilnują dodawania kolejnych. Polecam!

Agnieszka Góralska, Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 3 im. Polskich Olimpijczyków, Iława

Program Insta. ling bardzo ułatwia pracę na lekcji. Uczniowie bardzo chętnie uczą się słówek. Najfajniejszą rzeczą w programie Insta. Ling jest to, że nauczyciel ma wpływ na to, jakich słówek uczą się uczniowie. Nie są to przypadkowe słówka, które odbiegają od tematów przerabianych na lekcjach, lecz właśnie te, które są do danego tematu potrzebne. Zarówno ja, jak i moi uczniowie, jesteśmy bardzo zadowoleni z pracy w programie Insta. Ling i cieszę się, że możemy kontynuować w III edycji. Serdecznie dziękujemy i pozdrawiamy.

Katarzyna Żmudka, PZNr4SEG, Oświęcim

Wspaniałe narzędzie, lekcje stały się atrakcyjniejsze, uczniowie uwierzyli we własne możliwości, złapali wiatr w żagle. Dobra robota! Oby tak dalej!

Robert Myszor, I ZOSS im. St. Konarskiego STO , Katowice

Udało mi się zachęcić kilkoro uczniów do systematycznej pracy.

Agnieszka Nowak-Połącarz, Gimnazjum w Zalasewie, Swarzędz

Program bardzo uatrakcyjnił naukę ortografii w klasie czwartej, poprawiły się wyniki nauczania tego działu języka polskiego, uczniowie chętnie pracują, uznając pracę z programem za dobrą zabawę.

Aleksandra Czmok, Zespół Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych, Radzionków

Udało mi się zachęcić uczniów do korzystania z Insta.ling. Nie wszyscy korzystali systematycznie, ale jestem zadowolona z tych niewielu, którzy z chęcią korzystają i bardzo szybko poszerzają swój zasób słownictwa.

Monika Kluska, Zespół Szkół Stowarzyszenia Rozwoju Wsi Waliszew i Okolic im. Jana Pawła II w Starym Waliszewie, Bielawy

Znacznie usprawnił pracę na lekcji, dzieci w większości umiały słówka, które po raz pierwszy pojawiały się na zajęciach. Dodatkową zaletą pracy z instaling jest znajomość pisowni. Nawet dysgraficy w ponad 90% pisali poprawnie, co przedtem nigdy nie miało miejsca.

Małgorzata Wiatr, Szkoła Podstawowan nr 119 , Kraków

Dzieci bardzo chętnie używają komputera do nauki angielskiego. W dodatku sama mogę wpisywać słówka i kontrolować ich ilość. Super, jestem zachwycona tą stroną!!

Katarzyna Michałowicz, Szkoła Podstawowa, Mniszków

Motywacja uczniów do systematycznej nauki słówek,
nie muszę sprawdzać kartkówek ze słówek, a czas ten mogę poświęcić na tworzenie nowych lekcji.

Renata Januszewska, LO nr VIII im. Bolesława Krzywoustego, Wrocław

Insta.Ling stał się nieoceniony, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem i entuzjazmem uczniów (oczywiście znalazły się czarne owce), jednak większa część uczniów uważa, że program bardzo pomógł im w nauce słówek i proszą o następną edycję.

Anna Marciniuk, Gimnazjum w Rakowej, Tyrawa Wołoska

Insta.Ling to rewelacyjny sposób na ''przemycenie'' uczniom słówek. Praca z Insta.Ling bardzo spodobała się nie tylko mi, ale także moim uczniom i rodzicom, co widać chociażby po systematyczności logowań moich podopiecznych. Zdecydowanie polecam ten program każdemu nauczycielowi, jest wart wprowadzenia w klasach!

Marta Kicińska-Alberczak, Szkoła Podstawowa w Kwaskowie, Błaszki

Uczniowie nabrali motywacji do nauki słówek, poprawiły się oceny.

Halina Głogowska-Urbańczyk, SP Brzezinka, Oświęcim

Program jest bardzo dobry. Uczy systematyczności i korzystnie wpływa na umiejętność stosowania zasad ortografii u uczniów. Wzbogaca zasób słownictwa uczniów. Znacznie ułatwia prace nauczycielowi.

Małgorzata Piątek, Szkoła Podstawowa w Żmudzi, Żmudź

Uważam, że dzięki powtarzaniu słówek uczniowie poprawili znacznie ich znajomość i osiągną lepsze wyniki na egzaminie gimnazjalnym.

Joanna Wiśniewska, Zespół Szkół w Rudnej Wielkiej, Mrowla

Moi uczniowie powoli przywykli do codziennych treningów, i choć trzeba im przypominać od czasu do czasu o systematyczności, to efekt dydaktyczny jest bardzo zadowalający. Sprawdza się powiedzenie, że ''trening czyni mistrza!''.

Arleta Kowalska, Zespół Szkół w Otrębusach, Otrębusy

Uczniowie coraz lepiej opanowują słownictwo i dostrzegają efektywność takiej nauki.

Elżbieta Honkisz, ZSP im. Jana Pawła II Gimnazjum w Kudowie Zdroju, Kudowa Zdrój

Moi uczniowie pracują z Insta.Ling dopiero od 3 miesięcy. To niewiele, ale dostrzegam już pierwsze efekty w postaci wyraźnego wzbogacenia słownictwa tych uczniów, którzy regularnie korzystają z Programu, oni sami zaś ten sposób uczenia doceniają za jego efektywność. Uczniowie, szczególnie słabsi uchwalą sobie ponadto możliwość bezstresowego zdobywania ocen i znaczne ograniczenie sprawdzania znajomości słownictwa na lekcjach niemieckiego. Wiem, że nauka języków obcych wymaga czasu, dlatego nastawiam się na dłuższe oczekiwanie i cierpliwie czekam na długofalowe efekty.

Monika Trzęsowska, Szkoła Podstawowa nr 23 w Kaliszu, Kalisz

Bardzo dobry program. Nie przestawajcie go rozwijać!

Arkadiusz Biały, Zespół Szkół im. ks. M. Lachora w Górnie, Górno

Uczniowie zdecydowanie chętniej utrwalają słownictwo za pomocą programu, rywalizacja między nimi motywowała ich do pracy. Słownictwo pamiętają do dziś.

Ewelina Borkowska, Szkoła Podstawowa , Sławno

Uczniowie korzystający systematycznie z platformy znacznie skuteczniej zapamiętują słówka. Są zadowoleni z takiej formy powtarzania słownictwa.

Ewa Chojnowska, ZSP w Czepielowicach, Pisarzowice

Uczniowie pracujący z Instaling przyswajali bardzo szybko słówka przydzielone przez nauczyciela, częściej i bardziej zdecydowanie próbowali wypowiadać się na lekcji w j. obcym.

Bernadeta Augustyniak, Zespół Szkół Ogólnokształcących, Wieniawa

Mogłam regularnie ćwiczyć z uczniami ortografię, lepiej ich motywować, sprawdzać postępy.

Agnieszka Pilecka -Pytel, Szkoła Podstawowa nr 119, Kraków

Wzrost świadomości językowej uczniów, poszerzenie słownictwa i wiedzy ortograficznej

Emilia Bagrowska, Zespół Szkół im. Jana Pawła II, Jamielnik

Instaling.pl sprawił, że większość uczniów chętniej uczy się słówek z języka angielskiego i rywalizuje pomiędzy sobą w ilości ich opanowania. Dziękujemy za tak świetny pomysł i dobrze wykonaną pracę :)

Tomasz Ormiński, Zespół Szkół w Grabkowie, Kowal

Większość uczniów bardzo chętnie korzysta z programu, podobnie jak ja uważają, że jest bardzo pomocny w nauce słówek. Dla mnie stanowi wielkie ułatwienie w kontrolowaniu stanu wiedzy moich uczniów.

Monika Kotas, Zespół Szkół Spożywczych i Hotelarskich, Radom

Jest to bardzo skuteczna nauka słówek, uczniowie bardzo aktywnie pracują na lekcji, znają słownictwo, co ułatwia im pracę szczególnie z nowo poznanym tekstem.

Dorota Piwko, Zespół Szkół Publicznych im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Podhorcach, Tomaszów Lubelski

System pozwolił uczniom się zaangażować, nauczył ich systematyczności. Bardzo ułatwił mi pracę - uczniowie uczyli się słówek sami, w domu - a ja mogłam to SPRAWDZIĆ (w raportach) i nagrodzić ocenką :-)

Magdalena Andrzejewska, ZSZ PBO, Zielona Góra

Dzięki Insta.Ling nie musiałem poświęcać zbyt wiele czasu na utrwalanie słówek na lekcji, ponieważ uczniowie robili to sami w domu w sposób systematyczny.

Konrad Magdziarz, Zespół Szkolno-Przedszkolny Szkoła Podstawowa im. J. Brzechwy w Goszowicach, Pakosławice

Niezastąpiony sposób na systematyczną pracę nad słownictwem, ułatwia pracę uczniom z dysfunkcjami, pozwala na wnikliwą analizę wyników i monitorowanie osiągnięć.

Olga Purzycka, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łukcie, Łukta

Dzięki Insta.Lingowi moi uczniowie systematycznie uczyli się polskiej ortografii.

Żaneta Zygmunt, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dzierzbinie-Kolonii, Korzeniew

To doskonałe narzędzie do nauki słówek ułatwiające pracę i dla ucznia, i dla nauczyciela. Insta.Ling zachęcił uczniów do systematycznej nauki słówek, co jest nieodłącznym elementem osiągania sukcesu w nauce języka.

Anna Iwaszko, Szkoła Podstawowa w Karolinie, Giby

Coraz więcej uczniów jest zmotywowanych do systematycznej pracy nad słownictwem. Uczniowie, którzy pracują, rzeczywiście przyswajają słownictwo, używają go i rozumieją więcej podczas ćwiczeń na lekcji. Usprawnia to pracę na lekcji.

Anna Wysocka, Gimnazjum z Oddziałmi Dwujęzycznymi nr 18 im. I. J.Paderewskiego, Warszawa

Praca z insta.ling wzbogaciła zasób słownictwa w klasach 4-6 w mojej szkole, a także pozytywnie wpłynęła na opinię rodziców o programie, czego wyrazem były komentarze na zebraniach.

Błażej Brański, Szkoła Podstawowa w Orzechowie, Pomiechówek

Ułatwił i uatrakcyjnił uczniom przyswajanie słownictwa, a mnie kontrolę systematyczności ich pracy.

Jolanta Kasprzycka, Zespół Szkół Samorządowych w Solcu nad Wisłą, Solec nad Wisłą

Zmobilizował uczniów do aktywności, nie mam problemów przy wystawianiu ocen rocznych, uczniowie wykonują zadania z programu jako pracę dodatkową, którą na bieżąco i szybko mogę sprawdzać. Udział w programie nie jest czasochłonny ani dla ucznia, ani dla nauczyciela, co uważam za duży plus.

Beata Burdzy, Gimnazjum Samorządowe nr 2, Bolesławiec

MOTYWUJĄCO DLA UCZNIÓW, KTÓRZY STARAJĄ SIĘ OPANOWAĆ JAK NAJLEPIEJ JĘZYK. DLA NAUCZYCIELA DODATKOWE OCENY PRZY MINIMALNYM WKŁADZIE.

EMILIA GRABOWSKA, GIMNAZJUM IM.KS.W. RABCZYŃSKIEGO, WASILKÓW

Uczniowie znacznie szybciej opanowali niezbędne słownictwo.

Agnieszka Biały, ZS im. ks. M. Lachora, Górno

Bardzo ułatwia uczniom naukę słownictwa, świetne narzędzie, bardzo pomaga również uczniom z dysleksją. Uczniowie grup, których nauczyciele nie przystąpili wcześniej do programu, upomnieli się o udostępnienie im takiej możliwości.

Katarzyna Piwowar, XI LO Kraków, Kraków

Uczniowie chętniej uczyli się słówek. Uczyli się też systematyczności i odpowiedzialności za swoje wyniki.

Paweł Stefański, Gimnazjum nr 1 im. Grzegorza z Sanoka w Sanoku, Sanok

Początkowo przyzwyczajanie uczniów do nauki słówek było bolesne. Codziennej, żmudnej nauki to oni nie lubią. Jednak po pewnym czasie, kiedy zaczęli dostrzegać, jak wiele słów pamiętają, zaczęło im się to podobać i teraz instaling ma zagorzałych zwolenników wśród moich uczniów.

Magdalena Jermacz, Zespół Szkół Katolickich w Piszu, Pisz

Uważam, że Insta.Ling to dobry, ciekawy i nowy sposób indywidualnej pracy dziecka nad poprawnością ortograficzną. Rodzice często pytają mnie jak pracować z dzieckiem w domu nad ortografią, wówczas zalecam Insta.Ling. Jednak jako terapeuta pedagogiczny nie mogę dopisywać ocen za systematyczność, a to rodzi problemy z motywacją uczniów. Po prostu po początkowym okresie zainteresowania nowinką przestają wykonywać sesje. Myślę obecnie, jaki system motywacyjny wprowadzić w III edycji.

Pozdrawiam,
Agnieszka Ambroziak

Agnieszka Ambroziak, Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 154 , Warszawa

Program wpłynął korzystnie na uczniów. Większość z nich aktywnie uczestniczyła w programie i systematycznie przyswajała nowe słówka.
Dla mnie ta metoda forma nauczania była atrakcyjna i nowoczesna.
Mogłam dzięki Insta.Ling poznać stopień zaangażowania uczniów, systematyczność i obowiązkowość. Starałam się w ten sposób motywować uczniów do nauki słówek. Niektórym z nich bardzo to się podobało. Byli jednak i tacy, którzy niechętnie pracowali z tym programem. Podawali wymówki, że program się zawiesza lub, że nie mają w danej chwili dostępu do Internetu.

Renata Chrostowska, Zespół Szkół im. B. Prusa w Garnku, Kłomnice

Insta.Ling bardziej zmotywował moich uczniów do regularnej pracy. Mogłam nagradzać uczniów słabszych za ich wkład, dzięki czemu polubili naukę słówek, a niektórzy za systematyczną pracę dostali oceny celujące i poprawili oceny na koniec roku.

Joanna Szewczyk, 72 gimnazjum Zgromadenia Sióstr Augustianek, Kraków

Dużo dodatkowej pracy, ale przynosi efekty :)

Dorota Bartulewicz, Zespół Szkół w Radziejach, Radzieje

Wzrost wiedzy z zakresu słownictwa. Mniej błędów przy pisaniu.

Justyna Hajduk, Szkoła Podstawowa w Uchaniach, Uchanie

Wprowadzanie nowego słownictwa jest zdecydowanie szybsze, ponieważ uczniowie, którzy systematycznie ćwiczą, mają już opanowane zwroty i słówka. Dzięki temu poświęcam więcej czasu na ćwiczenie konkretnych sytuacji i gramatyki.

Damian Podolski, Szkoła Podstawowa nr 9, Elbląg

Uczniowie chętniej uczyli się nowych słówek. Osiągali lepsze wyniki w nauce.

Joanna Szpak, Szkoła Podstawowa nr 7 im. Tadeusza Kościuszki, Nowa Ruda

Na pewno insta.Ling rozwija uczniów, którzy świadomie biorą udział w programie i wykazują się wysoką systematycznością. Natomiast słabi uczniowie, którym zależy na dodatkowej pozytywnej ocenie, również czerpią z niego korzyści. Żałuję jedynie, ze w bazie brakuje istotnych słówek. Niestety, przy dużej ilości grup nie mam już czasu na wprowadzanie dodatkowej leksyki. Byłoby miło, gdyby program sam poszerzał słownictwo - chyba że tak się już dzieje?

Agnieszka Kozłowska, Noworudzka Szkoła Techniczna, Nowa Ruda

Dzięki Insta.Lingowi moi uczniowie z przyjemnością doskonalą ortografię, wzbogacają słownictwo i przy tym robią to, co lubią, czyli pracują z komputerem.

Elżbieta Kuklewicz, Szkoła Podstawowa w Karolinie, Giby

Insta.Ling ciągle uczy moich uczniów i mnie systematyczności. Po dwóch edycjach widzę, że to przynosi dla moich uczniów kolosalne korzyści. W mojej pracy, dzięki platformie odeszłam od tradycyjnego sprawdzania słownictwa w formie papierowych kartkówek. Co więcej, uczniowie często w początkowych lekcjach nowego rozdziału już operują słownictwem z całego rozdziału. Dziękuję za platformę :)

Monika Boruch, Publiczna Szkoła Podstawowa w Orońsku, Orońsko

Dzięki nauce słówek na Instaling nie musiałam wyjaśniać na lekcjach wszystkich słówek i zwrotów, co niewątpliwie usprawniło pracę z uczniami. Najbardziej cieszy mnie fakt, że część uczniów bardzo entuzjastycznie i sumiennie pracowała ze słownictwem. Oby tak dalej!

Elzbieta Gut - Kornik, Gimnazjum w Mogilanach, Mogilany

Uczniowie zaczęli pracować systematycznie, co ułatwiło mi wprowadzanie na lekcji nowego materiału. Poza tym sami zaczęli dostrzegać, że teraz szybciej uczą się nowych słówek.

Anna Winnicka, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II, Wielgie

dla mnie to rewelacja i świetna forma połączenia pracy z zabawą

Lucyna Bednarska, Gimnazjum w Nowym Dworze, Kwidzyn

Słówka nauczone na instalingu są skutecznie zapamiętywane. Zyskuję dzięki temu czas na zajęciach i wykorzystuję go na kolejne zagadnienia.

Magdalena Wittbrot, Szkoła Podstawowa nr 34 z Oddziałami Integracyjnymi w Gdyni im. Leonida Teligi, Gdynia

Odciąża mnie z przepytywania znajomości słówek. Ułatwia prowadzenie zajęć i wprowadzanie nowego słownictwa z poszczególnych rozdziałów. Praca z instalingiem uczy moich uczniów systematycznej pracy, przy małym wysiłku a z dużymi osiągnięciami.

Krystyna Thier, Szkoła Podstawowa w Kielnarowej, Tyczyn

Ogromne ułatwienie, dzieci potrafią z wyprzedzeniem wymówić słówka wprowadzane z nowego działu. Mają większe możliwości utrwalania materiału.

Ewa Schuster-Czapiewska, Prywata Szkoła Podstawowa nr 51, Warszawa

Jest to sposób na naukę słownictwa, który spodobał się moim uczniom. Chętnie korzystają z instaling'u i zdobywają lepsze wyniki w nauce.

Alicja Andreasik, sp43 , Bytom

Instaling to bardzo fajny sposób na naukę słówek. Dzięki niemu słówka przestały być zmorą dla współczesnych uczniów.

Agnieszka Kostusiak, Szkoła Podstawowa nr 1, Mosina

Uczniowie mają opanowane słówka i o wiele szybciej i łatwiej prowadzi się lekcje. Uczniowie pozytywnie wyrażają się na temat strony.

Katarzyna Nowak, ZSP1 w Jarocinie, Jarocin

Uczniowie, którzy systematycznie pracowali an Insta.Ling byli zmotywowani i chętnie dzielili się swoimi osiągnięciami i refleksjami z nauczycielami, rodzicami i innymi uczniami. Dzięki temu, że uczniowie wcześniej poznawali słówka z lekcji, zajęcia przebiegały płynnie. Poprawiła się umiejętność rozumienia tekstów pisanych i słuchanych oraz poprawność zapisu wyrazów w języku angielskim.

Daria Janicka, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Zofii Urbanowskiej w Koninie, 500

Uczniowie odnoszą lepsze rezultaty na testach; praca na lekcji jest sprawniejsza, ponieważ uczniowie znają słownictwo i możemy się skupić na rozwijaniu umiejętności językowych.

Agnieszka Łobodzińska, I LO, Giżycko

Dzieci bardzo chętnie uczą się słówek z programem Insta.Ling, mają podane nowe słownictwo w kontekście zdania i dodatkowo mogą usłyszeć wymowę nowo poznanych wyrazów.

Anna Pluskota, Sp1 Kąty Wrocławskie, Kąty Wrocławskie

Uczniowie uzyskują lepsze wyniki na testach i znacznie lepiej pamiętają słownictwo.

Agnieszka Sokolińska, Zespół Oświatowy w Nowych Iganiach, Siedlce

Instaling odciążył mnie w dużym stopniu, nie muszę kontrolować przyswajania słówek i nie muszę robić kartkówek ze znajomości słownictwa, a to już dużo, mam więcej czasu na inne sprawności językowe. Dziękuję i pozdrawiam.

Joanna Telega-Piatkowska, Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Pawła II, Zgorzelec

Po rozpoczęciu pracy z Insta.Ling moi uczniowie NAPRAWDĘ WRESZCIE zaczęli zapamiętywać słowa! Analizy testów nie kłamią:) Byłam zaskoczona i przeszczęśliwa.

Sabina Kubiszewska, Gimnazjum im. 25 pułku piechoty Armii Krajowej w Żarnowie, Żarnów

Instaling świetnie motywuje uczniów do pracy ze słownictwem, wzbudza ich entuzjazm, a mnie pozwala kontrolować systematyczność ich pracy. Świetnie narzędzie:)

Aneta Koszałkowska, Gimnazjum nr 1 w Mławie, Mława

Dzięki systematycznej pracy z Insta.Ling wielu moich uczniów pokonało trudności z poprawną pisownią angielskich słówek, co znalazło odzwierciedlenie w lepszych ocenach uzyskiwanych podczas sprawdzianów i kartkówek oraz mniejszej ilości błędów w notatkach i zadaniach domowych. Zauważyłam ogromny postęp nawet u uczniów z orzeczoną dysleksją. Uważam, że codzienne powtarzanie przydzielonych przeze mnie słówek spowodowało, iż uczniowie naprawdę je zapamiętali. Niejednokrotnie słyszałam, wracając do słownictwa wprowadzanego kilka tygodni czy nawet miesięcy wcześniej ''Proszę Pani, to było na Insta.Lingu''. Stosowałam Insta.Ling zarówno do utrwalania słownictwa omówionego na lekcjach, jak i do wprowadzania słówek, które dopiero miały pojawić się na zajęciach, co również świetnie się sprawdzało, ponieważ uczniowie z entuzjazmem informowali mnie, iż znają już nowe słownictwo z Insta.Lingu.

Barbara Wieczorkiewicz, Szkoła Podstawowa w Mycielinie, Korzeniew

Zachęcił uczniów do nauki słówek. Zmotywował do codziennej pracy, pomógł w systematycznym utrwalaniu.

Anna Baderko, Zespół Szkół nr 112, Warszawa

Udział w programie Insta.Ling znacznie ułatwił naukę słówek moim uczniom oraz pozwolił zaoszczędzić czas na lekcji, który poświęcałam na wprowadzenie nowego słownictwa.

Marta Chrostek, Zespół Szkół Zawodowych Nr 5 , Chełm

Instaling to wspaniały sposób na szybkie i skuteczne opanowanie słownictwa. Taka forma pracy ze słownictwem bardzo podoba się moim uczniom.

Lidia Skotnicka, Zespół Szkół Publicznych, Miejsce Piastowe

Instaling nauczył dzieci samodzielnej pracy w domu.

Anna Gorna, Zespol szkół w Krośnie , Mosina

Praca z programem pomogła mi zmotywować uczniów do nauki słownictwa.

Krystyna Morzywołek, Szkoła Podstawowa, Łukowica

Uczniowie chętniej i w bardziej aktywny sposób biorą udział w lekcjach, gdyż za pomocą Insta.Ling poznają nowe słowa, zanim wprowadzę je na lekcji. Uczniowie sami dopytują, kiedy dodam nowe słowa. Widzę ich postępy w nauce, motywację i zaangażowanie.

Joanna Chotyniec, Zespół Szkół Ogólnokształcących im. W. Kętrzyńskiego w Kętrzynie, Kętrzyn

Część uczniów była bardziej zmotywowana do pracy. Otrzymywali dodatkowe oceny za pracę na instaling.

Sylwia Włodarczyk-Brychcy, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Polskich Olimpijczyków, Grodzisk Wlkp.

W prosty i przyjemny sposób uczniowie mogli nauczyć się nowych słówek. Przyswojone słownictwo mogli wykorzystać podczas lekcji i można było zauważyć skuteczność tej metody.

Anna Rodziewicz, Gimnazjum w Jaszkotlu, Kąty Wrocławskie

Insta.Ling to doskonałe narzędzie wspierające pracę nauczyciela! Polecam wszystkim tzw. ''językowcom''. Prawie wszyscy moi uczniowie chętnie korzystają z Insta.Ling i są bardzo zadowoleni z efektów. Przede wszystkim sposób nauki bardzo im odpowiada. W mojej codziennej pracy wprowadziłam Insta.Ling jako element innowacji pedagogicznej, którą zamierzam kontynuować w przyszłym roku szkolnym. Pozdrawiam wszystkich korzystających z Insta.Ling!

Magdalena Kotowska, Zespół Szkolno-Przedszkolny im. M. Kopernika, Konopiska

Rewelacja! Wprowadzanie nowego słownictwa stało się dla mnie przyjemnością i pozwoliło zaoszczędzić czas na lekcji. Instaling angażuje u uczniów zdolności poznawcze (pisanie, słuchanie) wychodząc naprzeciw uczniów z różnymi dysfunkcjami.

Danuta Boczula, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ślęzakach, baranów sandomierski

Świetny program. Szkoda, że tak późno załapałam się na II edycję. Od września zaczynam pełną parą.

Ludmiła Pilecka, Zespół Szkół im. Stanisława Ligonia w Truskolasach, Truskolasy

Bardzo pozytywnie. Praca ze słownictwem dla wielu osób to fantastyczny sposób na zrobienie postępów niemożliwych do osiągnięcia bez Instaling. Gratuluję i dziękuję!

Artur Baranowski, Gimnazjum nr 2 im. ks. St. Konarskiego, Łuków

Aplikacja i system Instaling jest rewelacyjny, wykorzystuję go w pracy z uczniami w szkołach, w których uczę - jako doktorant Uniwersytetu Gdańskiego zajmujący się wykorzystaniem technologii informatycznej w procesie dydaktycznym, zdecydowałem się opisać mechanizm działania programu w swojej dysertacji. Jest to bardzo cenione przeze mnie narzędzie wspomagające pracę ucznia, i co najważniejsze, stale motywujące do dalszej pracy. Po ciężkich / leniwych początkach :) moi uczniowie polubili Instaling, chętnie z niego korzystali, a nawet chcą korzystać podczas wakacji!!! Super. Bardzo dziękuję za możliwość udziału w projekcie i z niecierpliwością czekam na dalszą edycję.
Pozdrawiam
Andrzej Lasota

Andrzej Lasota, XV Liceum Ogólnokształcące im. Zjednoczonej Europy w Gdańsku, Gdańsk

Nauka słówek stała się naprawdę skuteczniejsza dzięki Wam!!

Agnieszka Socha, Zespół Szkół w Ustroniu Morskim, Ustronie Morskie

Nauka stała się atrakcyjniejsza!

Krystian Kędziora, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Cisiu, Halinów

Program był dla mnie ogromnym wsparciem w zakresie nauczania i utrwalania słownictwa.
Uczniowie polubili pracę z programem szczególnie, że sami zauważyli pozytywne efekty.

Maria Stańczyk, Zespół Szkół W Bukowcu Opoczyńskim, Opoczno

Program jest pomocny dla nauczyciela, ale przede wszystkim dla uczniów, którzy poważnie traktują naukę języka obcego. Uczniowie odnoszą większe sukcesy w zaliczaniu wiadomości, czują się pewniej na lekcji, przez co lekcja przebiega sprawniej i efektywniej. Polecam wszystkim. Małgorzata Szydłowska

Małgorzata Szydłowska, Szkoła Podstawowa w Parchowie, Chocianów

Uczniowie szybciej przyswajają nowe słowa i widzą efekty swojej pracy. Dziękuję.

Eliza Gryglewicz, Zespół Szkolno-Gimnazjalny nr 1 w Kętach, Kęty

Uczniowie z łatwością przyswajają nowe słówka.

Małgorzata Łakomy, Szkoła Podstawowa im. św. Brata Alberta w Narolu, Narol

Dzięki programowi wzrosło zainteresowanie nauką słówek. Praca z komputerem jest dla części uczniów bardziej atrakcyjna niż zwykła nauka słówek w domu. Na pewno program jest wartym wykorzystania narzędziem metodycznym.

Katarzyna Lewandowska-Staroń, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Cisiu, Halinów

Zachęciłam dzięki udziałowi w Programie uczniów do samodzielnej pracy w domu. Zauważyłam, że uczniowie (chętni, którzy się sami zgłosili) bardzo dobrze i szybko uczyli się słówek, wpisywałam słówka do odpowiednich klas, które były do opanowania w danym czasie. JESTEM BARDZO ZADOWOLONA Z PRACY Z PROGRAMEM, MOI UCZNIOWIE TEŻ.

Wiesława Szimikowska, Zespół Szkół, Studzienice

Udział uczniów w programie Instaling pomógł mi zmotywować wielu niechętnie uczących się oraz ujawnił prawdziwy talent językowy. To rewelacyjny sposób na powtórki i wzbogacanie słownictwa.

Magdalena Klimczak, Gimnazjum w Przecławiu, Brzeziny

Insta. Ling uatrakcyjnił w dużym stopniu naukę ortografii. Uczniowie chętniej utrwalają omawiane zasady pisowni, bo dobrze sobie radzą po intensywnych ćwiczeniach zaproponowanych przez program, który uczy ich systematyczności. To dobra alternatywa dla tradycyjnych metod. Ułatwia mi codzienną pracę.

Iwona Wierzbicka, Gimnazjum w Słodkowie, Turek

Praca z Instalingiem pomogła moim uczniom utrwalić wiedzę przed egzaminem gimnazjalnym, a co za tym idzie poprawić ich wyniki. Uczniowie czuli się pewniej na lekcjach - mając wcześniej utrwalone słownictwo.

Karolina Hęś, Gimnazjum nr 1, Gniezno

Młodzież świetnie przyswaja słówka z pomocą programu insta.ling.

Bogumiła Spytkowska, Zespół Szkół w Orawce, Jabłonka

Instaling uatrakcyjnia pracę nauczyciela, jest jedną z metod nauki słówek, a w nauce języka obcego najważniejszym jest poznanie jak największej ich ilości. Instaling uczy zarówno poprawnej wymowy, jak i pisowni. Może być dużym wsparciem dla nauczyciela i ucznia. Ponadto, sama miałam możliwość uczyć się dzięki Instalingowi nowego języka, za co bardzo bardzo dziękuję.

JADWIGA JANUS-LIPIŃSKA, Szkoła Podstawowa nr 80, Kraków

Dzieci z ochotą przystąpiły do programu, aczkolwiek wytrwale pracowała ok 1/3 grupy ze szkoły podstawowej i 2/3 grupy z gimnazjum. Chętnie zaangażuję również inne grupy tym razem.

Marzena Miszczuk, Zespół Szkół Miejskich nr 1, Kędzierzyn-Koźle

Uczniowie poszerzyli zakres słownictwa.

Władysława Haberna, Gimnazjum w Nowem Bystrem, Ząb

Program miał różny wpływ na moich uczniów. Kilku w ogóle nie udało mi się nakłonić do współpracy. Część uczniów traktowała go jako swego rodzaju zadanie domowe, ale sporo uczniów zafascynował. Ta grupa wchodziła do programu regularnie i nawet czasem dopingowała mnie do wprowadzania większej ilości słówek. W sumie uważam, że jest to bardzo dobry pomysł, aczkolwiek wymaga jeszcze kilku szlifów (w przypadku języka niemieckiego) i chętnie wezmę w nim udział w przyszłym roku.

Teresa Tetych-Ćwik, Technikum Energetyczne, ZSP nr 6, Jaworzno

Nauka słówek stałą się dla uczniów dużo przyjemniejsza, pracują systematyczniej i z większym zaangażowaniem niż wcześniej. Mi, jako nauczycielowi łatwo teraz wyegzekwować nauczenie się przez nich zadanej partii materiału. Fakt, że mam możliwość obserwować systematyczność moich uczniów i dokładnie śledzić ich postępy nie tylko ułatwia moją pracę, ale działają też motywująco na uczniów.

Magdalena Partyka, GCE Szkoła Podstawowa w Wawrzeńczycach, Wawrzeńczyce

Skuteczne narzędzie w nauczaniu języka angielskiego.

Michał Muszyński, Szkoła Podstawowa nr 5 im. UNICEF, Turek

Uczniowie przyswajają słownictwo EFEKTYWNIE :-). Dla mnie bomba :-).

Katarzyna Wiśniewska, Liceum Ogólnokształcące w Drobinie, Drobin

Systematyczna praca ucznia ze słownictwem ułatwiła pracę na lekcji.

Aneta Seńko, Zespół Szkół Ogólnokształcących w Turku, Turek

Bardzo dobry pomysł do nauki słówek!!!!!!!

Ewelina Stawska, Technikum Energetyczne, Jaworzno

Praca z instaling przyczyniła się do uatrakcyjnienia zajęć, a uczniowie, którzy systematycznie pracowali osiągali lepsze wyniki na testach ze słownictwa.

Elżbieta Kandefer, Zespół Szkół Publicznych w Miejscu Piastowym, Miejsce Piastowe

Praca na lekcjach jest bardziej efektywna, słówka nie stanowią problemu, wzrasta u uczniów poczucie pewności siebie, chętniej się angażują i robią wyraźne postępy w nauce języka. Uczniowie mogą utrwalać nie tylko prawidłową pisownię wyrazów, ale również wymowę, co uważam za ogromny plus programu. Dziękuję.

Joanna Jurkanis-Smereka, Technikum Leśne w Miliczu, Milicz

Platforma Insta.Ling ma bardzo pozytywny wpływ przede wszystkim na zmianę podejścia wielu uczniów do nauki języka angielskiego. Niestety w przypadku wielu uczniów kontakt z językiem kończy się w momencie wyjścia z klasy a Insta.Ling sprawił, że język angielski, a także w pewnym stopniu nauczyciel, zawitał do domów moich uczniów i ułatwił samodzielną naukę.
Z ogromną satysfakcją obserwowałam jak tworzy się w śród uczniów pozytywna rywalizacja - kto więcej razy wejdzie na Insta.Ling, kto będzie miał więcej słówek itd. Niejednokrotnie spotykając swoich uczniów na ulicy po szkole pierwszym pytaniem było: „Czy sprawdzała Pani dzisiaj Insta.Ling?”;) Dzieciaki uwielbiają komputery i nowe technologie, dlatego też ogromna ich większość pozytywnie zareagowała na nowy projekt w szkole.

Monika Wojdylak, Szkoła Podstawowa nr 37 im. Karola Grzesika, Chorzów

Pozytywnie. Uczniowie mieli możliwość utrwalenia słówek z lekcji, a ja okazję sprawdzenia systematyczności ich pracy.

Anna Anisiewicz, Samorządowa Szkoła Podstawowa w Gościcinie, Gościcino

To był ciekawy sposób nauki ortografii - w szczególności zadowoleni byli uczniowie, którzy otrzymywali pozytywne oceny.

Wioletta Żołądkiewicz, Zespół Szkół w Zalewie, Zalewo

Udział w II edycji był dla mnie nowym doświadczeniem. Co prawda, moi uczniowie, niestety rzadko korzystali z przygotowanego zestawu słówek do przyswojenia, ale wynikało to również z tego, że dałam im na próbę wolną rękę. W kolejnej edycji moje wymagania co do ich pracy zostaną skonkretyzowane i mam nadzieję, że udział w programie przyniesie efekty.

Iwona Skiba, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Staszica, Piastów

Moi uczniowie na początku niechętnie przystąpili do pracy z Insta.Ling. Jednak szybko przekonali się, że jest to doskonały sposób na skuteczne zapamiętanie nowego słownictwa. Sami pilnują, abym dodała nowe wyrazy i pokazała całej klasie rezultaty ich pracy.

Barbara Głuszcz, Szkoła Podstawowa nr 4 im. Władysława Broniewskiego w Zambrowie, Zambrów

Uczniowie są bardzo zmotywowani. Najlepszą nagrodą dla mnie jest sytuacja, kiedy pytam o słówko a klasa odpowiada : było na insta lingu i wszyscy odpowiadają!!!!

Monika Pawlak, Zespół Szkół Spożywczych i Hotelarskich, Radom

Insta.Ling stanowi interesującą i skuteczną alternatywę dla tradycyjnych sposobów uczenia się słownictwa.

Andrzej Zejdler, I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Białymstoku, Białystok

Jestem zadowolona ze współpracy z InstaLing. Myślę jednak, że można by wprowadzić częstsze powtórki, gdyż zdarzało się, że uczniowie kojarzyli słowo, ale go nie opanowali biernie, nie mówiąc już o aktywnym opanowaniu.

Karolina Jekiełek, Home Tutor, Kęty

Program był bardzo chętnie wykorzystywany przez maturzystów do powtórki słówek a także przez uczniów z innych klas. Uatrakcyjnił uczenie się słówek a także mobilizował do systematycznej nauki. Świetny pomysł. Dziękuję

Beata Musiał, Zespół Szkół Budowlanych w Brzegu, BRZEG

Dzięki serwisowi, znaczna część moich uczniów poprawiła w dużym stopniu znajomość słownictwa. Uczniowie uczyli się systematycznie, co poprawiło skuteczność zajęć lekcyjnych.

Marcin Lipiec, Publiczne Gimnazjum w Cięcinie im. ks. prof. Józefa Tischnera, Cięcina

Uatrakcyjnił nauczanie i uczenie się języka.

Magdalena Wojtowicz, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Łodzierzy, Miastko

instaling bardzo usprawnił moją pracę, wraz z II edycją moi uczniowie (przynajmniej niektórzy) pracowali systematycznie i chętnie. wielu z nich zauważyło postęp, aktywniej uczestniczyli w zajęciach, nabrali większej pewności siebie, znając już słowa, które pojawiały się na lekcji, a wcześniej w systemie. jest to naprawdę skuteczne i przyjemne narzędzie.

Agata Kaczmarczyk, Zespół Szkół Budowlano-Drzewnych im. Armii Krajowej, Żywiec

Doskonała pomoc w przyswajaniu słówek. Ułatwia i mobilizuje uczniów do systematycznej pracy.

Justyna Gajda, Szkoła Podstawowa nr 68, Wrocław

Insta.Ling bardzo pozytywnie wpłynął na moją pracę. Wprowadzając słówka dla moich uczniów umożliwiłam im przyswojenie słówek, które potrzebne były na lekcje. Niektórzy uczniowie chętnie pracują z programem. Za pomocą ciekawych ćwiczeń, które oferuje program mogą oni poszerzyć znajomość swojego słownictwa.

Justyna Ochab, Szkoła Podstawowa im. Ignacego Łukasiewicza, Pruchnik

Sporej grupie uczniów spodobała się praca z Insta.ling. Ci najbardziej systematyczni motywowali mniej obowiązkowych uczniów do wprowadzania słówek, bym mogła dodawać nowe porcje materiału.

Ewa Nowak, SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 IM. I ARMII WOJSKA POLSKIEGO, Koszalin

Uczniowie, którzy systematycznie pracowali z programem, znacznie lepiej radzili sobie z rozumieniem tekstów pisanych i słuchanych oraz chętniej wypowiadali się na lekcjach niż inni uczniowie. Znacznie wzrosła też ich motywacja do nauki j. angielskiego, gdy sami zauważyli swoje postępy.

Ewa Glowacka-Gagan, Zespól Szkól w Dubinach, Hajnówka

Praca z Instaling znacznie wzbogaciła zakres słownictwa moich uczniów. Widać to po jakości pisanych prac. Większość uczniów używa np. słowa "nocować" a nie "spać". Opłacało się!

Magdalena Monkosa, Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi, Świnoujściu

Nie ukrywam, że na przydzielenie słówek dla uczniów potrzeba poświęcić trochę czasu ( u mnie to była niedziela pomiędzy 7 a 9) i określić jakie słówka akurat w tym tygodniu wprowadzić. Początek pracy z programem nie był łatwy zarówno dla mnie jak i dla większości uczniów, ale z każdym nowym tygodniem pracowało się coraz lepiej. Jednym uczniom program spodobał się bardziej, innym mniej. Korzyści są widoczne po jakimś czasie pracy z programem. Szkoda, że nie przewidzieliście dla uczniów najlepiej pracujących certyfikatów, dyplomów czy nagród. Ja z własnej inicjatywy, aby zachęcić uczniów do pracy od samego początku powiedziałam o nagrodach książkowych dla osób, które za każdy miesiąc pracy otrzymają piątkę. Dziękuję za możliwość skorzystania z programu i mam nadzieję wziąć udział w 3 edycji.

Agata Kempa, Zespół Szkół w Coniewie, Góra Kalwaria

Bieżące utrwalanie słownictwa, uczenie systematyczności i odpowiedzialności za siebie i innych

Halina Steczuk, Gimnazjum Publiczne w Żmudzi, Żmudź

Program idealnie przygotowywał uczniów do kartkówek ze znajomości słówek i do pracy na lekcjach.

Ewelina Skoczyńska, Gimnazjum Publiczne im. Mikołaja Kopernika, Ścinawa

Do naszej szkoły uczęszcza niewielu uczniów, jednak kilkoro regularnie korzystało z programu. U uczniów tych zauważyłam dużą poprawę wymowy, czytania i znajomości słówek.

Katarzyna Lechowska, Szkoła Podstawowa Fundacji "Elementarz" w Nakle, Lelów

Znakomita pomoc w nauce słówek. Większość dzieci pracowała bardzo solidnie i regularnie. Najbardziej cieszyła mnie praca uczniów słabszych, których wyniki nauki zdecydowanie się poprawiły. Dzieci już pytają, czy będą mogli pracować z instaling. po wakacjach. Byłoby fantastycznie, gdyby system poza słownictwem umożliwiał ćwiczenie podstawowych czasów.

Małgorzata Samsonowicz, Szkoła Podstawowa 190 im. Orła Białego, Warszawa

Dzięki wprowadzonym słówkom proces nauczania przebiegał sprawniej, a słówka zostały przećwiczone przez uczniów w kontekście zdaniowym, co ułatwiło im lepsze zapamiętanie

Estera Palian-Suchanek, I Liceum Ogólnokształcące im.T.Kościuszki, Jaworzno

Korzystanie przez uczniów z programu było optatywne. Zauważyłem wyraźne postępy u uczniów, którzy korzystali z programu systematycznie w porównaniu do korzystających sporadycznie a przede wszystkim do nie korzystających.

Krzysztof Jan Kwiatkowski, XIII LO w Gdyni, Gdynia

Uczniowie zaczęli łatwiej przyswajać słówka, zdobyli większą motywację do nauki, co wpłynęło pozytywnie na wyniki ocen na koniec roku.

Szymon Bartosiński, Szkoła Podstawowa w Skałągach, Wołczyn

Insta.Ling jest niezwykle pomocny w nauce słówek. Regularni uczniowie robią szybkie postępy i bardzo lubią ten program! Polecam wszystkim:)

Agnieszka Kowalska, Szkoła Społeczna im. 24 Płk Ułanów, Kraśnik

Instaling to narzędzie bardzo pomocne nauczycielowi i uczniowi. Wspiera nauczyciela w uczeniu, a uczniów w przyswajaniu słownictwa. Motywuje ich do systematycznych powtórek, przez co doskonale opanowują poznawane słownictwo. Mają mniej problemów z poprawną pisownią i wymową. Nie muszą "wkuwać" listy słówek, mogą w przyjemny dla nich sposób utrwalać je codziennie.

Katarzyna Jagielska-Liana, ZS w Klęczanach, Zagórzany

Praca z programem umożliwia uczniom systematyczną i skuteczną naukę słownictwa z pewnym wyprzedzeniem, przed lekcjami, na których będzie ono potrzebne.. Dużym ułatwieniem jest możliwość odsłuchania wyrazu i samodzielnej nauki wymowy. Uczniowie lubią korzystać z komputerów w czasie nauki. Fakt, iż nauczyciel ma możliwość śledzenia postępów i systematyczności pracy dodatkowo motywuje uczniów. Dzięki programowi mam na lekcji nieco więcej czasu na te rzeczy, których dzieci nie są same w stanie opanować w domu - ćwiczenia komunikacyjne i objaśnienia gramatyczne.

Joanna Lachowicz, Publiczna Szkoła Podstawowa w Nakle, Nakło

Niewątpliwie podniósł jakość mojej pracy, wzbogacił zajęcia lekcyjne. Dzięki Instaling uczniowie mieli okazję poszerzać swoją wiedzę leksykalną oraz ćwiczyć wymowę.

Anna Być, Szkoła Podstawowa nr 4, Kołobrzeg

Uważam, że jest to doskonały sposób na naukę słówek. Działa mobilizująco na uczniów i daje efekty. Niestety nasza szkoła mieści się na wsi i przez dłuższy czas mieliśmy duże kłopoty z dostępem do internetu, co spowodowało niesystematyczność w pracy uczniów. Jestem zadowolona, że moi uczniowie pracowali chętnie i wzbogacali swoją wiedzę. Nie ze swojej winy nie wykonywali ćwiczeń przez dłuższy czas. Mam nadzieję, że w przyszłym roku technika nie sprawi nam takiego psikusa, jak tym razem. W imieniu swoim i uczniów dziękujemy za super pomysł jakim jest Instaling i czekamy na przyszłą edycję.

EWA KIESZEK, PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W PŁOCOCHOWIE, PUŁTUSK

Uważam, że udział w programie przyczynił się do podniesienia wyników w nauce uczniów. Uczniowie byli bardziej zmotywowani do nauki, chętniej uczyli się słówek. Dzięki cotygodniowym raportom mogłam śledzić postępy uczniów i nagradzać tych najbardziej aktywnych. Według mnie program jest świetnym narzędziem do wprowadzania i utrwalenia słownictwa.

Izabela Kmieć, Szkoła Podstawowa nr 1, Grodzisk Wlkp.

Uczestnictwo w program zmotywowało uczniów do systematycznego ćwiczenia ortografii polskiej. Oceny miesięczne wpisywałam do dziennika, traktując jako odpowiednik ocen za dyktanda, na które tak naprawdę nie ma zbyt wiele czasu na lekcjach.

Katarzyna Zając, Zespół Szkół w Bożympolu Wielkim, Bożepole Wielkie

Program wpłynął przede wszystkim na świadomość systematyczności pracy. Chodź udział z założenia miał być do końca kwietnia,to już tak krótki czas pokazał potrzebę oraz rezultaty stałej pracy. Ukazał również potrzebę do szukania metod motywacyjnych stosowanych wobec uczniów w celu zwiększenia ich mobilizacji w określonym działaniu.

Kinga Reszel, Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Poznaniu, Poznań

Uczniowie mogli połączyć przyjemne z pożytecznym, czyli pracując z komputerem uczyć się słówek. Ponadto możliwość uzyskania dodatkowych ocen motywowała ich do codziennego przyswajania słówek przy pomocy Insta.Ling.

Agnieszka Nagórny, Gimnazjum nr 3, Sanok

Nie muszę wyjaśniać i uczyć słówek na lekcjach, dzięki temu mogę się skupić na rzeczach bardziej efektywnych, np. projektach, pracy grupowej itp.

Paulina Zajdel, Szkoła Podstawowa nr 77 im.15 Pułku Ułanów Poznańskich, Poznań

Jestem zadowolona z przystąpienia do programu Insta.Ling.
Do systemu wpisywałam słówka z tekstów podręcznika z wyprzedzeniem, co ułatwiło mi pracę wtedy, gdy realizowałam dany temat. Uczniowie znali już kluczowe słownictwo i dzięki temu nie traciłam czasu na jego wprowadzanie. Zyskany czas mogłam poświęcić np. na rozwijanie sprawności mówienia.

Alicja Sobieraj, ZSO nr 2, XI LO im. Marii Dąbrowskiej, Kraków

Uczniowie szybciej i łatwiej przyswajają słownictwo!

Joanna Porucznik, Gimnazjum Nr 3 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Ełku, Ełk

Znacząco przyśpieszył tempo pracy w czasie lekcji. Znajomość słownictwa u uczniów wzrosła. Wielu z nich, jak również ich rodzice, z uznaniem wyrażało swoje zadowolenie z takiej formy nauki.

Wojciech Lis, Publiczna Szkoła Podstawowa w Cieślach, Bodzanów

Praca z programem znacznie podniosła efekty nauczania w dziedzinie słownictwa!!! Czekamy na rozbudowę programu również w innych dziedzinach- gramatyki i funkcji językowych!

Agnieszka Chełmecka-Adaszkiewicz, ZS nr 5, Rybnik

Uczniowie uczestniczący w programie znacząco poszerzyli zasób swojego słownictwa oraz ich wymowę, poprawiła się również retencja słówek. Zdali sobie sprawę, jak ważna jest systematyczność nauki i jak wymierne przynosi korzyści. Stało się już regułą, że uczniowie w trakcie lekcji lub pracy w domu notują słówka/zwroty, które chcą zapamiętać i proszą o dodanie ich do grupy. Jednym z największych sukcesów jest dla mnie jednak przekonanie uczniów słabych i nie radzących sobie z językiem do udziału w programie i obserwowanie ich postępów oraz rzeczywistych sukcesów w nauce języka.

Jolanta Pucek, Zespół Szkół, Poręba

Program nie trafił na razie do uznania wszystkich uczniów, ale bardzo wzmocnił motywację uczniów słabych, zwłaszcza jako nowa możliwość uzyskania pozytywnej oceny za w gruncie rzeczy nieforsowne zadanie. Bardzo dobra inicjatywa.

Magdalena Kuncewicz, Regionalna Szkoła Turystyczna, Polanica-Zdrój

Uczestnictwo w programie pomogło mi zachęcić słabszych uczniów do regularnej nauki słówek, i w rezultacie do osiągnięcia przez nich małych ale bardzo motywujących sukcesów.

Katarzyna Syroka-Richta, ZSO z Oddziałami Dwujęzycznymi w Mysłowicach, Mysłowice

Uczniowie chętniej uczą się słownictwa i są bardziej zmotywowani do nauki języka angielskiego

Honorata Mrowińska, Prywatna Szkoła Podstawowa nr 51 im. Jana Brzechwy, Warszawa

Usystematyzował pracę ze słówkami z danego zakresu dla wszystkich poziomów edukacyjnych, dał pełny obraz systematycznej pracy poszczególnych uczniów.

Agnieszka Augustyniak, Gimnazjum w Słodkowie, Turek

Insta Ling uatrakcyjnił wiele lekcji, wprowadził element rywalizacji wśród uczniów i sprawił że o wiele chętniej uczyli się słówek, łatwiej i szybciej je przyswajali.

Katarzyna Janik, Gimnazjum Gminy Brzeziny z siedzibą w Przecławiu, Brzeziny

Program instaling nie tylko urozmaicił i uatrakcyjnił lekcje języka angielskiego, ale tez pomógł moim uczniom w nauce systematycznej nauki słownictwa, co więcej duża część moich uczniów zadeklarowała chęć nauki słownictwa i korzystania z programu Instaling w wakacje :)

Aleksandra Kukawka, ZS32 SP61, SP63, Bydgoszcz

System ten wprowadziłam we wszystkich klasach. Większość uczniów wyraziła zadowolenie z takiego sposobu sprawdzania i utrwalania słownictwa, wobec tego zamierzam kontynuować pracę na Insta.ling w przyszłym roku szkolnym.
Na spotkaniu zespołu nauczycieli języka angielskiego poinformowałam pozostałych nauczycieli o tej metodzie nauki utrwalania słownictwa. Kilku z nich wyraziło zainteresowanie i zamierza wprowadzić ten system w swoich klasach w następnym roku szkolnym.

Barbara Gruszka, I Liceum Ogólnokształcące, Zamość

Instaling bardzo pomógł moim uczniom w opanowaniu słownictwa. Dzięki programowi mogli oni na bieżąco, konsekwentnie utrwalać słownictwo bez obawy, że za tydzień połowa słówek gdzieś wyparuje. Jako nauczyciel nie musiałam już więcej poświęcać cennych minut na kartkówki ze słownictwa.

Magdalena Turłaj, Szkoła Podstawowa nr 5, Gorzów Wlkp.

Dzięki Insta.ling uczniowie, którzy pracowali systematycznie zdecydowanie poprawili znajomość słownictwa, wpłynęło to pozytywnie na ich wymowę, a ja mogłam skoncentrować się na rozwijaniu innych sprawności językowych. :)

Katarzyna Markiewicz-Strzeszyna, ZSP im. J.P II w Kudowie Zdroju Gimnazjum, Kudowa Zdrój

Uczniowie szybciej uczą się słownictwa, lepiej rozumieją teksty i nagrania.

Ewa Gruszko, Zespół Szkół Elektronicznych i Licealnych w Warszawie, Warszawa

Zdecydowanie poprawił jakość pracy na lekcji poprzez lepsze przygotowanie uczniów ze słownictwa . Efekty widać było szczególnie wśród uczniów słabszych językowo, ponieważ ich zasób słownictwa poprawił się co przełożyło się na ich lepsze wyniki z przedmiotu.

Katarzyna Kowalik, Gimnazjum nr 3 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego, Ełk

Zdecydowanie motywuje uczniów do regularnej pracy

Marta Górny, Liceum Ogólnokształcące nr 8, Wrocław

Program Insta.Ling jest nowoczesnym narzędziem wspomagającym naukę słownictwa danego j. obcego stąd postrzegam go jako niezwykle użyteczny w pracy nauczyciela. Moi uczniowie, którzy systematycznie korzystali z programu, wyrażali się bardzo pozytywnie o nim, a jego skuteczność mogłam stwierdzić już po tygodniu użytkowania przez uczniów, ponieważ wykazywali się oni znajomością nowych słówek w trakcie kolejnych lekcji, np. czytając nowy tekst lub odsłuchując nagranie, w których pojawiały się dane słówka. Jako nauczyciel z 15-letnim stażem pracy nadal poszukuję nowatorskich rozwiązań na miarę XXI wieku i uważam, ze Insta.Ling wychodzi na przeciw moim potrzebom i potrzebom moich uczniów.

Monika Łukanowska, Gimnazjum nr 2 im. Polskich Olimpijczyków w Kole, Koło

Praca na lekcjach wprowadzających słownictwo usprawniła się, gdyż dzieci już znają słówka. Mogę dodawać więcej słówek, niż zdążyłabym podać na lekcji. Łatwiej zróżnicować tempo pracy. Uczniowie ambitniejsi wprowadzają więcej słówek, mniej ambitni uczą się tyle ile jest to konieczne.

Kinga Kowalczyk, Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Woli Rębkowskiej, Wola Rębkowska

Uważam, że jest to wspaniały program do nauki i utrwalania słownictwa. Uczniowie chętnie siadają przed komputerem i trenują, ćwiczą, powtarzają. Cieszą się ze swych sukcesów, dobrych ocen, szybkości i łatwości zapamiętywania nowych słów. Zauważają sami różnicę w szybkości przyswajania nowego materiału. Ja, jako nauczyciel, jestem bardzo zadowolona, że moi uczniowie tak chętnie podejmują działania z związku z uczeniem się języka niemieckiego a efekty dało się zauważyć już po kilkunastu dniach systematycznej pracy. Program nie wymaga ogromnego wysiłku ani poświęcania dużej ilości czasu nauczyciela. Polecam wszystkim, którzy jeszcze go nie wypróbowali. Naprawdę warto!!!

Ewa Łasocha, Gimnazjum Samorządowe nr 2 im. Polaków Zesłanych na Sybir, Bolesławiec

Jestem dumna z moich małych uczniów z klas II i III Szkoły Podstawowej. Bardzo zaangażowali się w naukę słówek z insta.Ling. Dzielnie i systematycznie pracowali z programem, dzięki czemu super wyuczyli się słówek obowiązujących na lekcjach i wielu dodatkowych, o które sami się dopominali. Z programu zadowoleni byli także ich rodzice, którzy docenili fakt, że ich dzieci z własnej woli ćwiczyły nowe słownictwo, chcąc uzyskać jak najwyższą ocenę za systematyczną pracę. Dzięki naszej wspólnej pracy i zaangażowaniu otrzymaliśmy złoty certyfikat!!!

Marta Skrzydlewska-Korpik, Szkoła Podstawowa nr 5 im. Arkadego Fiedlera, Gniezno

1