InstaLing - skuteczna nauka słówek
Wstecz

Webinaria - kalendarium

2020-05-29

Drodzy Nauczyciele!

Specjalnie dla Was przygotowaliśmy serię ośmiu webinariów. W ramach cyklu Praca nauczyciela: w poszukiwaniu doskonałości, dzięki wyjątkowym prowadzącym poruszmy ciekawe tematy związane z nauczaniem w dobie pandemii i nie tylko. Zdalne wykłady organizowane są przez InstaLing we współpracy z Programem English Teaching i odbywają się we wtorki o godzinie 18:00.

Dla Nauczycieli, którzy wezmą udział w co najmniej 3 wykładach przygotujemy certyfikaty! Aby potwierdzić swoją obecność, należy wpisać się na listę udostępnianą w czasie trwania webinarium.

Webinaria udostępniamy na publicznym profilu InstaLing: https://www.facebook.com/Insta.Ling/

A także na profilu grupy Nauczyciele InstaLing: https://www.facebook.com/groups/KadraPedagogiczna/

Kalendarium:

5 maja 2020 - Prof. Dr hab. Dariusz Jemielniak

Temat: Co zmienia technologia w nauczaniu w czasach zarazy?

Z dnia na dzień musieliśmy się przestawić na uczenie języków zdalnie. Jakie to ma konsekwencje? Czy jest sens dużo zadawać? Co zmienia technologia w uczeniu języka - co się sprawdza lepiej niż w klasie, a co gorzej? Na co trzeba zwracać uwagę przy wyborze technologii?

Prof. Dr hab. Dariusz Jemielniak związany jest z Akademią Leona Koźmińskiego. Opublikował kilkadziesiąt podręczników do nauki języków, w tym “Encyklopedię języka angielskiego”. Współredagował największy istniejący słownik angielsko-polski (2014, Wiedza Powszechna). Stworzył ling.pl. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Harvarda jako faculty associate. Jest najmłodszą w historii osobą z zakresu nauk społecznych i humanistycznych przyjętą do Polskiej Akademii Nauk.

12 maja 2020 - Mgr Bożena Janiszewska

Temat: Problematyka postaw w obliczu sytuacji kryzysowej

Sytuacja wywołana zagrożeniem jest dla nas wszystkich nowa i trudna. Jakie przyjmujemy postawy w komunikacji, czy myślimy racjonalnie, czy czasem nie przesadzamy? Nauczyciel - ważny nadawca w procesie komunikacji.

Mgr Bożena Janiszewska to psycholog z ponad 50-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja: psychologia rozwojowa, wychowawcza, sądowa). Pracownik naukowy na wyższych uczelniach, pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznych, współpracownik ośrodków szkoleń dla nauczycieli, WSiP, CENSA. Współtwórca i psycholog w Przychodni Rehabilitacyjnej dla Dzieci i Młodzieży na Targówku przy ul. Balkonowej. Autorka artykułów dla nauczycieli i rodziców, książek dla dzieci i o dzieciach, jak również pomocy przeznaczonych dla nauczycieli i terapeutów. Autorka metod badania dojrzałości szkolnej. Prowadzi badania psychologiczne dzieci, prowadzi konsultacje z rodzicami. Jest zwolennikiem stawiania dziecku granic (czuje się ono wówczas bezpiecznie) i przeciwnikiem karania (karą dla dzieci jest nasza dezaprobata emocjonalna).

19 maja 2020 - Prof. Dr hab. Dariusz Jemielniak

Temat: Wady i zalety systemów komunikacji zdalnej obecnych na rynku

Co wybrać do prowadzenia zajęć video z klasą - Teams? Meet? Hangout? Zoom? Bluejeans? Webex? Jitsi? Skype? A może jeszcze coś innego? Prowadzący omawia wady i zalety poszczególnych rozwiązań i odpowiada na pytania.

Prof. Dr hab. Dariusz Jemielniak związany jest z Akademią Leona Koźmińskiego. Opublikował kilkadziesiąt podręczników do nauki języków, w tym “Encyklopedię języka angielskiego”. Współredagował największy istniejący słownik angielsko-polski (2014, Wiedza Powszechna). Stworzył ling.pl. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Harvarda jako faculty associate. Jest najmłodszą w historii osobą z zakresu nauk społecznych i humanistycznych przyjętą do Polskiej Akademii Nauk.

26 maja 2020 - Mgr Krzysztof Margol

Temat: Rób coś, kochaj kogoś, nie bądź gałganem

Podczas webinarium porozmawiamy o rozwijaniu pasji, realizacji marzeń oraz o przyzwoitości w relacjach społecznych. O tym, że marzenie jest luksusem, na który stać każdego. Zapraszamy na rozmowę o uniwersalnych wartościach i pokonywaniu barier w dążeniu do celu.

Mgr Krzysztof Margol - pedagog i ekonomista. W latach 1990-1994 r. burmistrz Nidzicy. Przez kilka lat wykładowca w Wyższej Szkole Zarządzania w Olsztynie. Od 1994. zarządza Nidzicką Fundacją Rozwoju NIDA. Członek międzynarodowego stowarzyszenia innowatorów społecznych ASHOKA. Autor publikacji i artykułów nt. rozwoju lokalnego, rozwoju przedsiębiorczości i partnerskiej współpracy samorządu lokalnego, biznesu i organizacji pozarządowych.

2 czerwca 2020 - Mgr Joanna Łucka

Temat: Zakazane teksty – czyli zdania, których warto się wystrzegać

Podczas webinarium omówione zostaną pozornie niegroźne zdania i sformułowania, które często padają z ust nauczycieli podczas lekcji. Należą one wprawdzie do tradycyjnego szkolnego repertuaru, lecz gdy spojrzymy na nie krytycznie, to zauważymy ich znamienne skutki dla rozwoju naszych uczniów i dostrzeżemy, że budują one mury oddzielające nas od nich.

Mgr Joanna Łucka - nauczycielka angielskiego, niemieckiego oraz metodyczka z wieloletnim doświadczeniem. Prowadzi szkolenia metodyczne oraz podąża za nowymi metodami i trendami glottodydaktycznymi. Pasjonatka stosowania nowych technologii, materiałów autentycznych i klasy odwróconej na zajęciach języka obcego. Współzałożycielka strony authentic-teaching.com i współautorka kursów „Praca domowa 2.0” oraz „Klasa odwrócona”, które przygotowała z Darią Domagałą. Autorka kursu e-learningowego poświęconemu optymalizacji metod pracy i wydajności pracy nauczyciela „Ucz wydajniej”.

9 czerwca 2020 - Dr Natalia Banasik-Jemielniak

Temat: Żeby przyjemności było więcej, a lęku mniej: jak świadome działania nauczycieli mogą pomóc złagodzić lęk uczniów przed nauką języka obcego i zwiększyć ich przyjemność z nauki

Nauka języka obcego różni się od uczenia się jakichkolwiek innych umiejętności czy zdobywania innego rodzaju wiedzy (Arnold, 1999; Cohen & Norst, 1989; McIntyre, 1995) – bywa mianowicie odbierana przez uczniów jako bardziej zagrażająca dla tożsamości i potencjalnie może wywoływać specyficzny lęk: lęk związany z językiem obcym (Foreign Language Anxiety, FLA). Podczas webinarium będzie można dowiedzieć się, jak pomóc uczniom w radzeniu sobie z takim lękiem, jak również co robić, by nauka języka obcego mogła być postrzegana jako atrakcyjne, przyjemne zajęcie.

Dr Natalia Banasik-Jemielniak związana jest z Instytutem Psychologii Akademii Pedagogiki Specjalnej. Ma magisteria z psychologii, lingwistyki i komunikacji kulturowej, a także doktorat z psychologii. Pracowała w Niemczech i Hiszpanii, obecnie jest na Uniwersytecie Harvarda i bada zagadnienia rozwoju językowego dzieci.

16 czerwca 2020 - Mgr Bożena Janiszewska

Temat: Problematyka postaw

Postawa, to stały, charakterystyczny dla nas sposób ustosunkowywania się do otoczenia. To od naszych postaw zależy, czy przejdziemy obojętnie od samotnego płaczącego dziecka, czy zareagujemy na objawy nienawiści, czy w miarę możliwości pomożemy komuś w czasie pandemii itp. Postawy nasze kształtują się przez wiele lat i zależą m. innymi od wychowania - od nas, "nadawców" (rodziców, nauczycieli, mediów, autorytetów itp.); od "przekazów" (treści, ilości i jakości informacji itp.) i od nas - "odbiorców" (wiek, wykształcenie, zainteresowania, nasze uczucia itp.) Każda postawa zawiera w sobie trzy elementy: element poznawczy, emocjonalny i element zachowania się (behawioralny).

Mgr Bożena Janiszewska, psycholog o długim, ponad 50-letnim doświadczeniu w pracy z dziećmi. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja: psychologia rozwojowa, wychowawcza, sądowa). Pracownik naukowy na wyższych uczelniach, pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznych, współpracownik ośrodków szkoleń dla nauczycieli, WSiP, CENSA.

23 czerwca 2020 - Prof. Dr hab. Dariusz Jemielniak

Temat: InstaLing: Jak uczynić najlepszy system wspomagania pracy nauczycieli lepszym?

Ostatnie, ósme spotkanie z cyklu webinariów chcemy poświęcić na dyskusję z nauczycielami i nauczycielkami języków na temat tego, jak możemy uczynić InstaLing jeszcze lepszym.

Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak opowie trochę o tym, co chcemy zmienić w kolejnym semestrze, ale przede wszystkim także odpowie na pytania i sugestie od osób uczestniczących.