Podstawy naukowe
Podstawy naukowe programu
Nasz algorytm jest tworzony od strony lingwistycznej przez ekspertów i ekspertki z doświadczeniem z Harvardu i z MIT, a od strony programistycznej przez m.in. mistrza świata w programowaniu (zobacz opis zespołu).
Wykorzystujemy samodzielne badania, oparte na kilkudziesięciu milionach wykonanych serii powtórek. Korzystamy jednak także z istniejącego dorobku naukowego i rzetelnych, opublikowanych wyników badań.
Nasz system opiera się także m.in. na poniższych publikacjach:
Benassi, V. A., Overson, C. E. & Hakala, C. M. (Eds.) (2014). Applying the science of learning in education: Infusing psychological science into the curriculum, Society for the Teaching of Psychology (ebook)
Bjork, R. A., Dunlosky, J., & Kornell, N. (2013). Self-regulated learning: Beliefs, techniques, and illusions. Annual Review of Psychology, vol. 64, str. 417-444.
Brown, P. C., Roediger, H. L., & McDaniel, M. A. (2014). Make it stick: The science of successful learning. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Kang, S. H. K. (2016) Spaced Repetition Promotes Efficient and Effective Learning:Policy Implications for Instruction. Policy Insights from the Behavioral and Brain Sciences, 3(1): 12-19.
Putnam, A. L. (2015) Mnemonics in education: Current research and applications, Translational Issues in Psychological Science, 1(2), 130-139
Roediger, H. L., Putnam, A. L., & Smith, M. A. (2011). Ten benefits of testing and their applications to educational practice. In J. Mestre & B. Ross (Eds.), Psychology of learning and motivation: Cognition in education, vol. 55, str. 1-36.
Simons, D. J., Boot, W. R., Charness, N., Gathercole, S. E., Chabris, C. F., Hambrick, D. Z. & Stine-Morrow, E. A. L. (2016) Do “Brain-Training” Programs Work? Psychological Science in the Public Interest, vol. 17(3), str. 103-186.